Vraag & antwoord

Q&A

OVER EVENTS

1) Het is koud / nat / regent / sneeuwt / hagelt / onweert op de datum van het evenement, gaat de dag wel door?

Ja. Alleen bij hevige storm zouden we kunnen afblazen.

2) Ik heb me opgegeven voor een event, maar kan op laatste moment toch niet. Krijg ik mijn geld terug?

Nee. Bij afmelding binnen een week voor het event krijg je niks terug (en als je nog niet betaald hebt, ben je zelfs alsnog het geld verschuldigd). Want vanzelfsprekend heb ik kosten voor je gemaakt en heb je de plek van iemand anders bezet gehouden. Bij afmelding meer dan een week voor het event, kunnen we kijken of we een alternatief kunnen vinden.

3) Ik heb gehoord dat jullie bij Dutch Tactical School erg autistisch doen over highcaps. Wat betekent dat nou precies?

Alhoewel we ons er natuurlijk van bewust zijn dat Airsoft niet Het Echte Leger  is proberen we wel realisme te promoten. Tijdens TacSim skirms betekent het dat als je met Highcaps speelt, je de rol van Support speelt en dat kost meer punten voor je team (zie ook, uitleg TacSim). Mid en Real caps kosten minder of zelfs geen punten. Vergeet die dan ook niet mee te nemen. Bij Trainingen (zie TTD’s) oefenen we ook op handelingen aan het Airsoft Apparaat en die hebben natuurlijk vooral nut als je regelmatig moet reloaden (we oefenen geen ‘highcap-opwind-drill’, mocht je het je afvragen).

4) Ik heb geen mid- of lowcaps, kan ik toch meespelen met een TacSim? En wat betekent dat dan voor mijn spel en mijn team?

Ja natuurlijk kun je dan meespelen. Maar ter referentie, een aanvalsgeweer met highcaps kost 4 teampunten, terwijl een echte SAW zoals een M60 of Minimi 3 teampunten kost (die hebben namelijk ook het gewicht) en een replica met low- of realcaps zelfs nog minder teampunten. Ergo, voor 1 highcap-speler kun je 2 of zelfs 3 andere spelers inzetten qua punten. Als je dan toch met highcaps komt, neem dan vooral ook de rol van supportgunner in je team op je om maximaal voordeel te hebben van het feit dat je een licht hanteerbaar ‘wapen’ hebt én een hoge capaciteit aan BB’s. Let op, deze regels gelden alleen tijdens de TacSim evenementen. Voor bijvoorbeeld trainingen neem je lekker mee wat je wil (alhoewel het ons inziens nog steeds leuker speelt en beter oefent als je real-, low- of midcaps hebt).

5) Waar moet ik verder op letten voor een evenement of training?

Met name dat je klaar bent voor een hele dag in het veld. Zorg voor een (opgeladen) reservebatterij, gas, BB’s, eten, drinken, porto, kleding en meer. We zijn redelijk primitief op ons terrein en er is wel wat technische ondersteuning maar niet structureel of altijd.

6) Wat is jouw evenement duur!? WTF? N00b! L33t!

Sorry. We hanteren echter strenge maximale aantallen tijdens onze evenementen om de lol en kwaliteit voor de deelnemers hoog te houden. Dat betekent dat ik zelden meer dan 40 man heb en meestal maar 20 tot 30. Voor wat wij bieden, vinden we dat we faire prijzen vragen.

7) Waarom moet ik al zover vantevoren betalen?

Deels om hetzelfde antwoord van 6). Soms zijn we al 3 a 4 weken vantevoren uitverkocht en moet ik ‘nee’ verkopen. Het is dan niet cool als je niet op komt dagen of op het laatste moment afzegt: zowel niet voor mij (omdat ik dan inkomsten misloop) als niet voor iemand die ik misschien heb moeten teleurstellen.

8) Ik heb nog een andere vraag. Waar kan ik die stellen?

Hier

OVER DE WEBSHOP

1) Ik zie dat er veel op ‘Beschikbaar via nabestelling’ staat. Wasda?

Ik werk met weinig voorraad en soms moet je wat langer wachten op je producten (BB’s uitgezonderd, die zijn wel op voorraad). Vanwege dit ongemak krijg je wel vaak korting op de adviesprijs.